google-site-verification=S1Y8kZyNJcFvCxJg7KkD7yNq6dc6FXecelmpqwyZOoA

Code Week 2016

codeweek2016-409x258

Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania Codeweek 2016, którego celem jest popularyzacja i promocja nauki programowania wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. W ramach tego wydarzenia w naszej szkole miało miejsce wiele interesujących inicjatyw

 

Code Week 2016 w Szkole Podstawowej

Dla najmłodszych uczniów z klas I – III odbyły się zajęcia z programowania w języku BALTIE. Dzieci uczyły się tworzenia interaktywnych historyjek i animacji. W trakcie zajęć mogły poznać podstawy zasad programowania – w formie gier i zabaw. Nauka przez zabawę cieszyła się niebywałym zainteresowaniem.

Dnia 13 października br. w godzinach wieczornych dla uczniów klas 4 – 6 szkoły podstawowej miał miejsce WIECZÓR KODOWANIA – spotkanie dla fanów kodowania promujące ideę i wartość nauki programowania już od najmłodszych lat. Podczas Wieczoru Kodowania uczestnicy zdobyli i rozwijali podstawowe umiejętności programowania w języku kodowania SCRATCH. Cisza w szkole i nocna pora dodawały emocji, które udzielały się wszystkim.

Code Week 2016 w Gimnazjum

Uczniowie klasy IIb programowanie rozpoczęli od tworzenia animacji w intuicyjnym języku Scratch, który poznają uczestnicząc w projekcie edukacyjnym – Mistrzowie Kodowania. Próbowali tez swoich sił przerabiając kursy i zdobywając certyfikaty na portalu uczącym podstaw KODOWANIA Hour of Code z Minecraftem.

Gimnazjaliści z klas pierwszych w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania uczestniczyli w zajęciach z Robotyki Lego Mindstorm. Ćwiczenia prowadzili instruktorzy firmy Robotico z Tarnowa. Uczniowie do inteligentnego mikrokontrolera LEGO podłączali silniki oraz czujniki, dzięki czemu poznali wybrane z zagadnienia z dziedzin takich jak: informatyka, matematyka, fizyka, robotyka czy konstrukcja maszyn. Następnie programowali zbudowane przez siebie wózki widłowe. Za sprawa czujników, oprócz poruszania się w każdym kierunku, ich roboty reagowały też na przeszkody.

Zajęcia bardzo spodobały się uczniom. Poszerzali oni swoją wiedzę, rozwijali kreatywność i nabywali umiejętność pracy zespołowej. Zajęcia łączyły naukę z zabawą.