Grupa 1
Wychowawca: Karina Górska
Piątek – 16.04.2021 r.
Temat dnia: Na niebie pełno gwiazd.
Witajcie kochani.
Zaczynamy dzisiejszą podróż po planetach z Olą i Ubu. Wsiadamy do statku kosmicznego. Uwaga! Gotowi! Start! Link do zabawy poniżej.
Dzieci kładą się na podłodze. Patrząc na sufit, wyobrażają sobie, że jest on nocnym niebem. Każdy, delikatnie poruszając palcami, naśladuje migotanie gwiazd. Rodzic opowiada- „Gwiazdy”.
Gdy patrzy się na niebo w nocy, można zobaczyć wiele gwiazd. Przypominają one niewielkie światełka, które delikatnie drgają. Pomyślcie, że leżycie na trawie! Spójrzcie w górę! Wyciągnijcie przed siebie dłonie! Wyobraźcie sobie, że są one gwiazdami. Poruszajcie palcami! Czy nie stały się one podobne do gwiazd? Czy nie wydaje się, że one migocą?
Doskonale naśladowaliście gwiazdki! One rzeczywiście wspaniale migotały. Popatrzcie dziś wieczorem na niebo! Przekonajcie się, czy gwiazdy naprawdę wyglądają tak, jak drgające światełka!
Kochane dzieci i kochani rodzice proponuje zabawę w układanie gwiazdek w pewnej sekwencji: mała, większa, największa, mała, większa, … Wytnijcie z papieru większą ilość gwiazdek i rozłóżcie na podłodze. Dzieci zbierają papierowe gwiazdki i układają w wyznaczonym miejscu. Trzymam kciuki za Was!
Powiedzcie, czym się różnią ufoludki na obrazkach. Wskażcie po dwie różnice.
Powodzenia!
Czwartek – 15.04.2021 r.
Temat dnia: Dzień i noc.
Dzień dobry.
Zaczął się nowy dzień i zapraszam Was na kolejne zajęcia. Myślę, że wszystkie dzieci dobrze wyspały się w nocy. O właśnie naszym tematem zabaw jest dzisiaj DZIEŃ i NOC.
Kochane dzieci zastanówcie się co robimy w dzień a co robimy w nocy? Zabawimy się w mima. Naśladujcie ruchem wybrane czynności (nic nie mówicie), które wykonujecie w ciągu dnia i w nocy. Rodzice zgadują.
Zapraszam Was do obejrzenia filmiku „Mój dzień” z pokazywaniem.
Na koniec dzisiejszego spotkania zachęcam Was do zabawy Taniec nocy i dnia.
Rodzic tańczy w małym kółeczku z dzieckiem. Na hasło NOC rodzic zatrzymuje się i liczy głośno np. do 5 (możecie pokazywać na palcach) i podobnie na hasło DZIEŃ dziecko zatrzymuje się i liczy głośno do 5.
Pozdrawiam Was serdecznie. Miłego dnia.
Środa – 14.04.2021 r.
Temat dnia: Planeta Ziemia.
Witajcie! Dzisiaj Kochane dzieci odbędziemy przygodę na planecie, na której żyjemy, Ziemia.
Przypomnijmy sobie na początku naszą ziemiańską zabawę na przywitanie Marii Zofii Tomaszewskiej. Pamiętacie?
Proponuję nauczyć się krótkiej rymowanki:
Ziemia to nasza planeta
I na niej wszyscy mieszkamy.
Jest domem dla ludzi i zwierząt,
Więc za to ja bardzo kochamy.
A teraz za pomocą filmu poznajcie bliżej naszą planetę. Jak wygląda, kto na niej mieszka?
Zachęcam Was przedszkolaki do zabawy „Ziemia, woda, powietrze”. Waszym zadaniem jest poruszać się w rytm słyszanej muzyki (propozycja Antonio Vivaldi). W momencie wyciszenia utworu rodzic wydaje polecenia w różnej kolejności:
ZIEMIA- dotykacie dłońmi podłogi,
WODA- dotykacie dłońmi kolana,
POWIETRZE – podnosicie obie ręce do góry i zataczacie koło.
Miłej zabawy!
Wtorek – 13.04.2021 r.
Temat dnia: Przybysze z kosmosu.
Kochane dzieci wyruszamy w kosmiczną podróż!
Wsiadamy do statku kosmicznego. Lądujemy na planecie Mars. Ale zanim wysiądziemy z naszego statku poćwiczmy mowę ufoludków.
Zabawa „Kosmiczny język”. (Rodzicu usiądź naprzeciw swojej pociechy tak, aby dziecko widziało twoją twarz)
Rodzic zaczyna dziecko powtarza po jednym słowie: am; ame; amo; lulu; bra; bre.
Rodzic wypowiada po dwa słowa na raz, dziecko powtarza: am ame; amo lulu; bra bre.
A teraz po trzy: am ame amo; lulu bra bre. BRAWO!
Spróbujmy teraz wyobrazić sobie spotkanie z ufoludkiem. Pomoże Wam w tym rymowanka, do której narysujcie swojego UFOLUDKA farbą lub kredkami. Posłuchajcie:
A teraz z Kosmo Żabką na Marsie zapraszam Was przedszkolaki do wspólnej zabawy.
Na koniec naszego spotkania zanim odlecimy z powrotem na naszą planetę Ziemię, przyjrzyjcie się kolorowym ufoludkom i spróbujcie odnaleźć ich cień. Powodzenia!
Pozdrawiam Was serdecznie oraz zapraszam na kolejne przygody jutro!
Poniedziałek – 12.04.2021 r.
Temat dnia: Zmartwienie księżyca.
Witajcie dzieci! W tym tygodniu będziemy przenosić się w odległy, tajemniczy kosmos.
Popatrzcie na obrazki, co to jest? Pomoże Wam również zagadka. (Dzieci oglądają obrazki przedstawiające księżyc w kształcie koła i rogalika. Wypowiadają się czy widziały księżyc i jak on wyglądał.) Narysujcie palcem w powietrzu kształty księżyca.
Zachęcam Was do wysłuchania opowiadania Joanny Papuzińskiej „Jak nasza mama zreperowała księżyc”.
Spróbujmy teraz odpowiedzieć na pytania:
Kto płakał w nocy i obudził mamę?
Co się stało księżycowi?
Jak mama pomogła księżycowi? Czego użyła do przyklejenia brakującego rożka?
Moją propozycją na dzisiaj jest, również wykonanie pracy plastycznej z talerzyka papierowego „Księżyc”.
Potrzebne będą: czarna kartka papieru, żółta lub srebrna farba, klej, nożyczki, pisak.
Ciekawa jestem Waszych prac. Możecie się pochwalić 🙂 Miłego dnia.