google-site-verification=S1Y8kZyNJcFvCxJg7KkD7yNq6dc6FXecelmpqwyZOoA

Kreatywność zaczyna się od… kropki.

Peter Reynolds jest autorem i ilustratorem książek dla dzieci i młodzieży, zdobywcą wielu nagród. Napisał książkę „The Dot”. Opowiada ona o kropce, która zmieniła świat małej Vashti Książka została przetłumaczona na ponad dwadzieścia języków oraz wydana alfabetem Braille’a.

Kropka z książeczki o Vashti stała się pretekstem do zorganizowania wielkiej światowej akcji – Międzynarodowego Dnia Kropki. Od pięciu lat 15 września obchodzi się International Dot Day. Jest to święto kreatywności, odwagi i zabawy.

W naszej szkole po raz drugi obchodziliśmy Dzień Kropki.

Na zajęciach rewalidacyjnych i rewalidacyjno – wychowawczych indywidualnych uczniowie niepełnosprawni pod kierunkiem nauczycieli rewalidacji, a mianowicie Sylwii Bajorek, Anny Szczepańskiej, i Barbary Kierońskiej wykonywali prace z różnych wielkości kół i kropek Prace przedstawiały m.in. zwierzęta, kwiaty i mandale. Dużą radość sprawiło uczniom sprawnym inaczej projektowanie mandali z kół o różnej wielkości. Udział w Dniu Kropki wyzwolił w nich nie tylko radość, ale przede wszystkim kreatywność.

Uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum bawili się kropką na lekcjach informatyki, techniki, plastyki, a także w czasie przerw. Tworzyli obrazki, łącząc kropki, malując pola wyznaczone przez przecinające się okręgi – Kwerkle. Współzawodniczyli w poszukiwaniu jak największej liczby haseł i aforyzmów ukrytych pod kółeczkami umieszczonymi w różnych miejscach w szkole. Na języku polskim dyskutowali na temat skojarzeń związanych z kropką, wyjaśniali powiedzenie „Być w kropce, czyli… rola kropki w naszym języku”.

Było kolorowo i radośnie.

Halina Kras