google-site-verification=S1Y8kZyNJcFvCxJg7KkD7yNq6dc6FXecelmpqwyZOoA

VI GMINNY KONKURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO

VI GMINNY KONKURS  JĘZYKA ANGIELSKIEGO

‘ENGLISH IS FUN’

IDEA I CELE KONKURSU

Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas III-VI Szkoły Podstawowej oraz Gimnazjum z Gminy Gromnik. Zasadniczym celem konkursu jest rozbudzenie zainteresowań uczniów językiem angielskim oraz kulturą krajów angielskiego obszaru językowego  (Wielka Brytania, USA), a pośrednio sprawdzenie umiejętności językowych nabytych podczas nauki. Uczestnicy Konkursu powinni wykazać się wiedzą przewidzianą w programie szkolnym dla Szkoły Podstawowej oraz Gimnazjum.

ORGANIZATOR KONKURSU

Konkurs organizowany jest przez nauczycieli Języka Angielskiego Zespołu Szkół w Gromniku. Skład Komisji Konkursowej może zostać powiększony o nauczycieli języka angielskiego ze szkół, których uczniowie są uczestnikami konkursu.

REGULAMIN

  1. Na poziomie każdej klasy przewidziany jest oddzielny test.
  2. Uczestnicy Konkursu przyjeżdżają do ZS w Gromniku wraz z opiekunami, przy czym nauczyciele języka angielskiego z Gimnazjów oraz Szkół Podstawowych (których uczniowie są uczestnikami Konkursu) mogą brać udział w pracach Komisji Konkursowej.
  1. Komitet Organizacyjny Konkursu gromadzi dokumentację Konkursu, na którą składają się:
    • lista członków Komisji
    • prace pisemne uczestników
    • protokół Konkursu, w tym lista zgłoszonych do udziału w Konkursie uczestników oraz lista laureatów i nauczycieli, którzy przygotowali laureata do Konkursu.
  1. Uczestnictwo w Konkursie jest dobrowolne. Koszty przejazdu pokrywają szkoły delegujące uczniów i opiekunów.
  1. Do udziału w konkursie szkoły podstawowe i gimnazja mogą zgłaszać do trzech kandydatów z każdej klasy.
  1. Konkurs polega na wypełnieniu testu. Test składa się z 4 części. Część A obejmuje słuchanie (w Gimnazjum), B czytanie, C gramatykę i słownictwo, D podstawowe wiadomości o Wielkiej Brytanii, a w Gimnazjum także wiedze o Stanach Zjednoczonych.
  1. Typy zadań w teście: test wyboru, przyporządkowanie, wypełnianie luk, prawda – fałsz.
  1. Komisja przeprowadzająca konkurs może zdyskwalifikować zawodnika na skutek stwierdzenia niesamodzielnej odpowiedzi.
  1. Zawodnicy wypełniają test piórem lub długopisem.
  1. Za każdą prawidłową odpowiedź zawodnik otrzymuje 1 punkt, zaś za odpowiedź błędną nie przyznaje się punktu.
  1. Na rozwiązanie testu przeznacza się 60 minut.
  1. Wyniki oraz termin i miejsce wręczenia nagród laureatom zostaną podane na stronie www.zs.gromnik.pl oraz przesłane do opiekunów grup  z poszczególnych szkół. Laureaci – zdobywcy pierwszych 3 miejsc w każdej klasie, otrzymają nagrody oraz dyplomy.
  1. Organizatorzy konkursu zastrzegają sobie prawo zredukowania ilości zgłoszeń do konkursu gdy liczba zgłoszeń przewyższy możliwości organizacyjne gospodarza konkursu.
    O uczestnictwie w konkursie decydować wtedy będzie pozycja na liście zgłoszeniowej.

TERMINARZ

  1. Uczestnictwo w konkursie należy zgłosić do 15 maja 2017r. Wysyłając zgłoszenie na adres: monika.morys@o2.pl
  2. Konkurs Języka Angielskiego odbędzie się 25 maja 2017r. o godz. 14:45 w budynku Zespołu Szkół w Gromniku, mieszczącym się przy ul. W. Witosa 4.

NAGRODY

  1. Laureaci Konkursu Języka Angielskiego otrzymują dyplomy oraz nagrody ufundowane przez Wójta Gminy Gromnik, Dyrektora Zespołu Szkół w Gromniku oraz Wydawnictwo OXFORD University Press, Macmillan.

ZAKRES TEMATYCZNY KONKURSU

Klasa III SP

  • zagadnienia gramatyczne i słownictwo przewidziane w programie dla klas 1-3 SP.

Klasa IV

  1. Gramatyka:
  • czas Present Simple:  zdania pytające, przeczące i oznajmujące,
  • zaimki osobowe (jako podmiot i dopełnienie) i przymiotniki dzierżawcze,
  • forma dzierżawcza: „saxon genitive”,
  • liczba mnoga rzeczowników regularnych i nieregularnych,
  • czasownik „to be”, „have got”, “have”, ”can”,
  • zaimki wskazujące „this/that; these/those”,
  • konstrukcje: „there is/isn’t”, „there are/aren’t”,
  • podstawowe przyimki czasu i miejsca,
  • liczebniki główne od 1 – 100,
  • pytajniki: where, who, when, what, how,
  • pytania ogólne i krótkie odpowiedzi,
  • rodzajniki: a/an.
  1. Funkcje językowe i słownictwo:
  • przedmioty w życiu codziennym,
  • wiek i miejsce zamieszkania, dane personalne,
  • zwierzęta dzikie i domowe,
  • zegar, dni tygodnia; nazwy miesięcy i pór roku,
  • przedmioty niezbędne w szkole, klasa szkolna,
  • nazwy przedmiotów szkolnych,
  • mój dom i mieszkanie, meble,
  • spędzanie wolnego czasu, wakacje,
  • ja i moja rodzina,
  • moje miasto i wieś, moja droga do szkoły,
  • prośba o pozwolenie; udzielenie jej i odmowa,
  • informacje o umiejętnościach,
  • kraje i narodowości.

Klasa V

  1. Gramatyka:
  • zakres materiału dla klasy IV szkoły podstawowej,
  • rodzajnik nieokreślony „a/an” i określony „the”,
  • zaimki dzierżawcze,
  • przyimki miejsca: in, on, at, under, behind, near, next to, opposite, in front of, between, above,
  • liczebniki główne i porządkowe, daty,
  • czas  Present Simple, Past simple, Present Continuous,
  • some i any,
  • porównania z as …… as,
  • przysłówki częstotliwości, pozycja przysłówka w zdaniu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • tworzenie pytań ogólnych i szczegółowych,
  • pytajniki: which, whose, why,
  • rzeczowniki policzalne i niepoliczalne,
  • much, many, a lot of.
  1. Funkcje językowe i słownictwo:
  • duże liczby,
  • zajęcia w wolnym czasie, hobby i zainteresowania,
  • codzienne czynności, obowiązki domowe,
  • wygląd człowieka: wzrost, fryzura, oczy,
  • pogoda i zjawiska atmosferyczne,
  • jedzenie i napoje, owoce i warzywa,
  • części ciała i ubrania,
  • kraje, narodowości i języki,
  • szkoła, przedmioty szkolne.

Klasa VI

  1. Gramatyka:
  • zakres materiału dla klasy IV, V szkoły podstawowej,
  • czas Past Continous,  Present Perfect, Simple Future
  • porównanie czasów: Past simple i Past continuous,
  • nieregularna liczba mnoga rzeczowników,
  • czasownik „would like”, „want”, „need”, “have to”,
  • czasowniki modalne: “can; must; should, would, could, shall”,
  • tryb rozkazujący.
  1. Funkcje językowe i słownictwo:
  • wyrażanie swojego hobby i zainteresowań,
  • grzeczne prośby i propozycje,
  • praca człowieka, zawody,
  • środowisko, elementy krajobrazu
  • ceny; pieniądze brytyjskie i amerykańskie, sklepy i zakupy,
  • charakterystyczne miejsca w mieście,
  • sporty, umiejętności sportowe i wydarzenia sportowe, sprzęt sportowy,
  • różne formy transportu,
  • zdolności i umiejętności,
  • podróżowanie, wakacje.

Podstawowe wiadomości o Zjednoczonym Królestwie

  1. Anglia, Szkocja, Walia, Irlandia Północna (stolice, symbole, najdłuższe rzeki, flagi, największe/najsłynniejsze miasta, słynne budowle),
  2. święta i uroczystości (daty świąt, składane życzenia),
  3. Rodzina Królewska
  4. tradycyjne potrawy angielskie
  5. Londyn: zabytki, muzea, galerie, środki transportu

 

 

GIMNAZJUJM

Od uczestników Konkursu wymagana jest wiedza z zakresu treści zawartych w podstawie programowej III.1 dla klas I-III gimnazjum z języka angielskiego.

W zakresie wiedzy o krajach angielskiego obszaru językowego (Wielka Brytania i USA) wymagana jest wiedza ogólna, w szczególności z następującego zakresu tematycznego: kultura
i tradycje, zwyczaje, święta, sławne osoby, ich dzieła, charakterystyczne miejsca, historia
i geografia.

 

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych.

Organizatorzy